Nycklar, porttelefon och nyckelbrickor

October 04, 2016 in #Boende | |

Nycklar

Varje lägenhet ska ha fyra (4) uppsättningar nycklar till lägenhetsdörren. Om du tappar bort en nyckel, inte fått alla nycklar vid köp eller bill beställa ny uppsättning nycklar så kan du göra det via BB-gruppen i Västberga (f.d. Bysmeden).

Föreningen ersätter inte saknade eller borttappade nycklar.

Porttelefon

Porttelefonen är till för besökare. Systemet fungerar dagligen mellan klockan 06.00 och 22.00. Därefter får besökaren slå ert telefonnummer på displayen som är inlagt i systemet.

Systemet kan kopplas till fast telefon eller mobiltelefon. Dock kan endast en person kopplas till ett nummer, dvs. sammanboende måste ange varsitt telefonnummer som kopplas ihop med respektive namn. Byter Du telefonnummer vänligen meddela styrelsen, som då ändrar det i systemet.

Du öppnar entrédörren genom att trycka på siffran 5 i din telefon. Ibland kan man behöva trycka ett par gånger för att dörren ska låsa upp sig.

Nyckelbrickor

Till varje lägenhet finns det fyra stycken nyckelbrickor som används av de boende för att öppna entrédörren. Dessa är individuellt numrerade. Om en bricka försvinner ska detta omgående meddelas till styrelsen som då kan spärra den. Därefter kan du kvittera ut en ny mot en avgift.

  • Efter beslut finns det ingen portkod till entrédörrarna.

  • Nyckelbrickorna ska vid försäljning lämnas över till den nya ägaren.

  • Tänk på att inte ställa upp entrédörrar så obehöriga kan ta sig in i fastigheten.

  • För att läggas in i porttelefonsystemet och aktivera era nyckelbrickor fyll i och lämna talongen i styrelsens postfack i port 13. Talongen hittar du på sida 9 i dokumentet Välkommen till Brf Snöplogen.

October 04, 2016 in #Boende | |